Bedrijfseconomie in Balans

Bedrijfseconomie in Balans

Bedrijfseconomie in Balans

Dé methode voor het vak bedrijfseconomie.

havovwo
Bedrijfseconomie in Balans

Niveaus:

havovwo

Leerjaren:

jaar 1jaar 2jaar 3

Concrete leerdoelen per paragraaf

Korte

Heldere theorie met veel voorbeelden

Trefwoorden in de marge

Paragraafopgaven

Zelftoets per hoofdstuk

Examentraining.

Volledig afgestemd op het nieuwe examenprogramma bedrijfseconomie, ondernemerschap en financiële zelfredzaamheid (kortom: Bedrijfseconomie). Na vier edities M&O in Balans wordt de naam dan ook opnieuw B-E in Balans. In deze editie is de centraal eindexamenstof volledig afgestemd op het examenprogramma bedrijfseconomie. Uit de schoolexamenstof blijkt de breedte van het vak bedrijfseconomie. Een docent heeft een grote vrijheid in zowel de keuze van leerstof als de manier van aanpak daarvan. Hierbij is niet alleen variatie in de stof mogelijk maar ook een variatie in aanpak en leerstijl (bijvoorbeeld de visuele, analytische of ‘doe’-route). De vertrouwde kenmerken, zoals de heldere structuur en een voortdurende afwisseling tussen theorie en doen, zijn natuurlijk gebleven! In de methode wordt alle examenstof voor zowel het centraal eindexamen als het schoolexamen aangeboden.

Beoordeling docenten

Details

Algemene informatie

Methodebasis
Boek & digitaal
Leerdoelen
inzichtelijk voor docenten
inzichtelijk voor leerlingen
Niveaudifferentiatie
in boek
digitaal
Arrangeren
zelf volgorde en/of selectie bepalen
zelf materiaal toevoegen
Adaptiviteit
Handmatig af te stemmen op niveau leerling
Uitgangspunt indeling lessen
De opbouw van Bedrijfseconomie in Balans volgt per domein het examenprogramma. Alle opgaven zijn voorzien van een taxonomie volgens Bloom. Hieruit blijkt duidelijk de niveaudifferentiatie tussen vwo en havo. Vanaf domein B (Van persoon naar rechtspersoon) is examentraining opgenomen zodat een leerling gericht naar het examen toe werkt. In het tweede deel wordt op verschillende manieren eerder besproken stof herhaald, waardoor de leerling de stof paraat houdt. Op de leerlingpagina zijn samenvattingen van hoofdstukken van het eerste deel beschikbaar zodat leerlingen altijd beschikken over de belangrijkste termen. Ook kan een leerling snel zoeken in de uitgebreide digitale begrippenlijst. Daarnaast is er een digitaal adaptief oefensysteem waarin de stof van beide delen is opgenomen. Zo kan een leerling in de vervolgjaren ook zelf nog oefenen met al behandelde stof.

Theorie

Plaats theorie
Afwisselend
% Tekst in theorie
90
Uitlegvideo's
Geen uitlegvideo's
Presentatiemateriaal
Geen presentatiemateriaal
% illustraties in theorie
10

Opdrachten

Structuur
anders
Types
toepassing
oefenen
onderzoeken
Oefentoetsen
digitaal
Examentraining
digitaal
Toetsen
digitaal
Samenstelling toetsen
toetsendatabase

Digitaal

Ondersteunde apparaten
smartphone
tablet (iOS)
tablet (Android)
chromebook
laptop
digibord
Voorleesfunctie (digitaal)
Niet bekend
Antwoordcontrole
bij alle open opdrachten
bij multiple choice vragen
Leerresultaten
inzichtelijk per leerling
Integratie ELO
Niet bekend

Docent

Docenthandleiding
Uitgebreid

Demo-omgeving

Voor de docent
Nee
Voor de student
Nee

Deel deze methode

whatsapp