
Bedrijfseconomie in Balans
Dé methode voor het vak bedrijfseconomie.
havovwo

Niveaus:
havovwo
Leerjaren:
jaar 1jaar 2jaar 3
Concrete leerdoelen per paragraaf
Korte
Heldere theorie met veel voorbeelden
Trefwoorden in de marge
Paragraafopgaven
Zelftoets per hoofdstuk
Examentraining.
Volledig afgestemd op het nieuwe examenprogramma bedrijfseconomie, ondernemerschap en financiële zelfredzaamheid (kortom: Bedrijfseconomie). Na vier edities M&O in Balans wordt de naam dan ook opnieuw B-E in Balans. In deze editie is de centraal eindexamenstof volledig afgestemd op het examenprogramma bedrijfseconomie. Uit de schoolexamenstof blijkt de breedte van het vak bedrijfseconomie. Een docent heeft een grote vrijheid in zowel de keuze van leerstof als de manier van aanpak daarvan. Hierbij is niet alleen variatie in de stof mogelijk maar ook een variatie in aanpak en leerstijl (bijvoorbeeld de visuele, analytische of ‘doe’-route).
De vertrouwde kenmerken, zoals de heldere structuur en een voortdurende afwisseling tussen theorie en doen, zijn natuurlijk gebleven! In de methode wordt alle examenstof voor zowel het centraal eindexamen als het schoolexamen aangeboden.
Beoordeling docenten
Details
Algemene informatie
- Methodebasis
- Boek & digitaal
- Leerdoelen
- inzichtelijk voor docenteninzichtelijk voor leerlingen
- Niveaudifferentiatie
- in boekdigitaal
- Arrangeren
- zelf volgorde en/of selectie bepalenzelf materiaal toevoegen
- Adaptiviteit
- Handmatig af te stemmen op niveau leerling
- Uitgangspunt indeling lessen
- De opbouw van Bedrijfseconomie in Balans volgt per domein het examenprogramma. Alle opgaven zijn voorzien van een taxonomie volgens Bloom. Hieruit blijkt duidelijk de niveaudifferentiatie tussen vwo en havo. Vanaf domein B (Van persoon naar rechtspersoon) is examentraining opgenomen zodat een leerling gericht naar het examen toe werkt. In het tweede deel wordt op verschillende manieren eerder besproken stof herhaald, waardoor de leerling de stof paraat houdt. Op de leerlingpagina zijn samenvattingen van hoofdstukken van het eerste deel beschikbaar zodat leerlingen altijd beschikken over de belangrijkste termen. Ook kan een leerling snel zoeken in de uitgebreide digitale begrippenlijst. Daarnaast is er een digitaal adaptief oefensysteem waarin de stof van beide delen is opgenomen. Zo kan een leerling in de vervolgjaren ook zelf nog oefenen met al behandelde stof.
Theorie
- Plaats theorie
- Afwisselend
- % Tekst in theorie
- 90
- Uitlegvideo's
- Geen uitlegvideo's
- Presentatiemateriaal
- Geen presentatiemateriaal
- % illustraties in theorie
- 10
Opdrachten
- Structuur
- anders
- Types
- toepassingoefenenonderzoeken
- Oefentoetsen
- digitaal
- Examentraining
- digitaal
- Toetsen
- digitaal
- Samenstelling toetsen
- toetsendatabase
Digitaal
- Ondersteunde apparaten
- smartphonetablet (iOS)tablet (Android)chromebooklaptopdigibord
- Voorleesfunctie (digitaal)
- Niet bekend
- Antwoordcontrole
- bij alle open opdrachtenbij multiple choice vragen
- Leerresultaten
- inzichtelijk per leerling
- Integratie ELO
- Niet bekend
Docent
- Docenthandleiding
- Uitgebreid
Demo-omgeving
- Voor de docent
- Nee
- Voor de student
- Nee