
BeatsNbits
Dé digitale muziekmethode voor het voortgezet onderwijs
praktijkonderwijsvmbo basisvmbo kadervmbo gemengdvmbo theoretischhavovwogymnasium

Niveaus:
praktijkonderwijsvmbo basisvmbo kadervmbo gemengdvmbo theoretischhavovwogymnasium
Leerjaren:
jaar 1jaar 2jaar 3jaar 4jaar 5
Keuze uit modulair en lineair lesgeven
Altijd actuele popliedjes
Maakt van het device een instrument
Makkelijk aan te passen aan het niveau van de leerling
Ingebouwde sequencer
Altijd bereikbaar voor jouw vragen
Iedere leerling is muzikaal. Met BeatsNbits help je alle leerlingen hun eigen talenten te ontdekken én te laten groeien. De methode maakt het eenvoudig om te differentiëren op tempo, niveau, leervoorkeur en interesses van iedere individuele leerling, waardoor het muziekonderwijs niet alleen artistiek, maar óók cognitief uitdagend is. De methode is altijd in ontwikkeling, waardoor de inhoud actueel blijft. Voor de onderbow is de methode er in een lineaire en modulaire opbouw.
BeatsNbits lineair heeft een doorgaande leerlijn die meegroeit met de leerling. De moeilijkheidsgraad van de lesstof wordt stapsgewijs opgebouwd. Via planners stuurt de docent de leerling door de methode. Voor elk hoofdstuk zijn er voorbeeldplanners die een snelle start met deze versie garanderen.
BeatsNbits modulair heeft geen vastgestelde leerlijn, maar modules die een docent zelf kan ordenen op basis van zijn persoonlijke voorkeur of visie op onderwijs.
Beoordeling docenten
Demonstratievideo's van deze methode
Details
Algemene informatie
- Methodebasis
- Digitaal
- Leerdoelen
- inzichtelijk voor leerlingen
- Niveaudifferentiatie
- digitaal
- Arrangeren
- zelf volgorde en/of selectie bepalenzelf materiaal toevoegen
- Adaptiviteit
- Automatisch afgestemd op niveau leerling
- Uitgangspunt indeling lessen
- Theorie en praktijk vloeien in elkaar over. Door middel van interactieve opdrachten leren leerlingen spelen, zingen, componeren en luisteren. Steeds zijn er oefeningen, instructiefilmpjes en meespeeltracks ter ondersteuning. Leren luisteren gebeurt in eerste instantie samen in de klas. In de opdrachten komen alle muziekstijlen en genres aan bod. Eerst in de klas, daarna gaan leerlingen thuis op de computer aan de slag.
Theorie
- Plaats theorie
- Afwisselend
- % Tekst in theorie
- 10
- Uitlegvideo's
- bij een deel van de theorie
- Presentatiemateriaal
- bij theoriebij opdrachtenbij overig (bv. toetsen, practica)
- % illustraties in theorie
- 90
Opdrachten
- Structuur
- hoofdstukparagraafherhaling
- Types
- interactieve opdrachten
- Oefentoetsen
- digitaal
- Examentraining
- Geen examentraining
- Toetsen
- digitaal
- Samenstelling toetsen
- toetsendatabase
Digitaal
- Ondersteunde apparaten
- smartphonetablet (iOS)tablet (Android)chromebooklaptopdigibord
- Voorleesfunctie (digitaal)
- Niet bekend
- Antwoordcontrole
- bij alle open opdrachten
- Leerresultaten
- inzichtelijk per leerling
- Integratie ELO
Docent
- Docenthandleiding
- Uitgebreid
Demo-omgeving
- Voor de docent
- Nee
- Voor de student
- Nee